Hij is niet hier (maar leeft nog wel)

Op VreemdGeluid zal het naar alle waarschijnlijkheid wat stiller worden.

Dit betekent niet dat ik stop met bloggen – ik blog nu alleen op een ander (groter) platform.

Als je me zoekt: ik schrijf periodieke blogjes voor @StaatGeschreven.

Twitteraccount @VreemdGeluid blijft voorlopig actief!

 

Rond 2011 startte ik een gratis WordPress blog.
Ik blogde over ethische thema’s naar aanleiding van de Tien Geboden.
Ik blogde samenvattingen van mijn preken of exegese-opdrachten.
En af en toe kwam er een film of cd voorbij.

Al die blogjes staan nog online, en met een groot deel identificeer ik me niet meer.
Dat heb ik bewust zo gelaten: wie al die jaren meelas, kon een ontwikkeling meemaken.

Al snel groeide het blog uit tot VreemdGeluid.nl, zelf gehost en met een huisstijl (logo, header) die ik aan Frans Blokhuis te danken heb. De afgelopen jaren had de site een vrij stabiel aantal views van gemiddeld 200 per dag.

Inmiddels is de ‘blogosfeer’ best veranderd: GoedGelovig en GodsMarketing stopten, VrijzinnigEvangelisch is nu bezig met een wederopstanding. En andere sites (StaatGeschreven, Vreemdgeluid) kunnen best een nieuwe impuls gebruiken.

Dat was mijn voornaamste overweging om voortaan voor een vernieuwd StaatGeschreven te gaan bloggen.

Wat nu?

– deze website blijft bestaan. Eind 2014 ga ik over op een gratis WordPress.com site zodat ik zelf geen hostingkosten meer heb, maar de oude blogs voor het archief nog online blijven staan.

– nieuwe blogs komen voor het grootste deel op @StaatGeschreven terecht

– twitteren blijf ik doen onder @AlainVerheij en (voorlopig)  @VreemdGeluid

– persoonlijke blogs die niet op andere sites passen zal ik hier blijven plaatsen

Dank aan allen voor het lezen, retweeten, reageren en bijdragen!

Geef een reactie

